Category Archives: Články

Monografie: Jawa 20 Pionýr z roku 1969

Autor: Ladislav Ševčík („Pajka“)
aktualizováno: 7.8.2017

Typické prvky tohoto provedení:

Originální provedení. Pouze stojan je nahrazen novějším provedením (od roku 1970).

Údaje
Typ: Jawa S20
Datum výroby: 1969
Výrobní číslo: 879148
Odstín: ČSN 8160 „rumělková“

Monografie: exportní Jawa Super M20 (pro Maďarsko) z roku 1968

Autor: Ladislav Ševčík („Pajka“)
aktualizováno: 7.8.2017

Typické prvky tohoto provedení:

Vývozní verze Jawy 20 pro maďarský trh. Od standardního tuzemského provedení se pionýr liší pouze netradičním zbarvením a jinými nápisy na zadním blatníku (Jawa Super M20).

Výkon motoru je na štítku uveden 4 BHP při 6500 ot. Motocykl ale vyšší výkon nemá, rozdíl je způsobený použitím jiné metodiky měření.

Údaje
Typ: Jawa Super M20
Datum výroby: 1968
Výrobní číslo: 793479
Odstín:

Monografie: Jawa 555 z roku 1960

Autor: Ladislav Ševčík („Pajka“)
aktualizováno: 7.8.2017

Typické prvky tohoto provedení:

Stále ještě hliníkový představec (kloub) řídítek, zárověň už ale nový typ plechového nosiče. Nepůvodní je pouze indukční cívka (měla by být bakelitová). Celkově vyčištěno a nově nalakována kola.

Údaje
Typ: Jawa 555
Datum výroby: 1960
Výrobní číslo: 271195
Odstín: ČSN 8850 „červeň višňová tmavá“

Monografie: Jawa 555 De luxe z roku 1962

Autor: Ladislav Ševčík („Pajka“)
aktualizováno: 22.6.2017

Typické prvky tohoto provedení:

Poslední modifikace Jawy 555. Dvoubarevné provedení „De luxe“ s originálními chromovanými ráfky.

Údaje
Typ: Jawa 555 De luxe
Datum výroby: 1962
Výrobní číslo: 444335
Odstín: ČSN 4335 „modrž tyrkysová“ + ČSN 1089 „šeď hedvábná“

Monografie: Jawa 20 Pionýr z roku 1967

Autor: Ladislav Ševčík („Pajka“)
aktualizováno: 31.5.2017

Typické prvky provedení:

První provedení modelu Jawa 20.

Údaje
Typ: Jawa 20
Datum výroby: 1967
Výrobní číslo: 765946
Odstín: ČSN 8160 „Rumělková“

Monografie: Jawa 223 Mustang z roku 1977

Autor: Ladislav Ševčík („Pajka“)
aktualizováno: 31.5.2017

Typické prvky provedení:

Nová přední vidlice svařena v jeden celek s nosníky (tzv. „brýlemi“) a držáky předního světlometu, stále ale ještě bez manžet (ty jsou na stroji neoriginální). Na nádrži stále ještě nálepky.

Údaje
Typ: Jawa 223 Mustang
Datum výroby: 19/04/1977
Výrobní číslo: 1422734
Odstín: ČSN 8160 „Rumělková“

Monografie: Jawa 05 Pionýr z roku 1963

Autor: Ladislav Ševčík („Pajka“)
aktualizováno: 31.5.2017

Typické prvky provedení:

Oproti prvnímu provedení (z roku 1962) se liší tachometrem a použitím bzučáku (klaksonu) z typu Jawa 555 (uplatnění nevyužitých zásob).

Údaje
Typ: Jawa 05
Datum výroby: 1963
Výrobní číslo: 530689
Odstín: ČSN 8850 „Červeň višňová tmavá“ + ČSN 1089 „Šeď hedvábná“

Monografie: exportní Jawa 20 Pionýr z roku 1969

Autor: Ladislav Ševčík („Pajka“)
aktualizováno: 15.6.2017

Typické prvky provedení:

Vývozní provedení se sníženým výkonem pro NDR (Německou Demokratickou Republiku).

Nepůvodní zadní stupačky a nosič zavazadla.

Údaje
Typ: Jawa 20
Datum výroby: 1969
Výrobní číslo:
Odstín:

Monografie: Jawa 05 Pionýr z roku 1962

Autor: Ladislav Ševčík („Pajka“)
aktualizováno: 15.6.2017

Typické prvky provedení:

První provedení modelu Jawa 05.

Údaje
Typ: Jawa 05
Datum výroby: 1962
Výrobní číslo: 502687
Odstín: ČSN 4212 „Jasně modrá“

Monografie: exportní Jawa 223.200 Mustang z roku 1982

Autor: Ladislav Ševčík („Pajka“)
aktualizováno: 15.6.2017

Typické prvky provedení:

Vývozní přiškrcené provedení pro Maďarsko.

Jednomístný Mustang (bez zadních stupaček) se sníženým výkonem na 2k, maximální rychlostí 45 km/h. Motocykl byl brán jako mokik a provozovat ho šlo bez technického průkazu (proto je registrační značka čistá). Jeden z posledních vyrobených kusů vůbec.

Údaje
Typ: Jawa 223.200 Mustang
Datum výroby: 1982
Výrobní číslo: 1767054
Odstín: ČSN 6170 „Dopravní žlutá“