Category Archives: Monografie
Monografie: Jawa 05 Pionýr z roku 1962
Autor: Ladislav Ševčík („Pajka“)
aktualizováno: 15.6.2017
Typické prvky provedení:
První provedení modelu Jawa 05.
Údaje | |
---|---|
Typ: | Jawa 05 |
Datum výroby: | 1962 |
Výrobní číslo: | 502687 |
Odstín: | ČSN 4212 „Jasně modrá“ |
Monografie: exportní Jawa 223.200 Mustang z roku 1982
Autor: Ladislav Ševčík („Pajka“)
aktualizováno: 15.6.2017
Typické prvky provedení:
Vývozní přiškrcené provedení pro Maďarsko.
Jednomístný Mustang (bez zadních stupaček) se sníženým výkonem na 2k, maximální rychlostí 45 km/h. Motocykl byl brán jako mokik a provozovat ho šlo bez technického průkazu (proto je registrační značka čistá). Jeden z posledních vyrobených kusů vůbec.
Údaje | |
---|---|
Typ: | Jawa 223.200 Mustang |
Datum výroby: | 1982 |
Výrobní číslo: | 1767054 |
Odstín: | ČSN 6170 „Dopravní žlutá“ |
Monografie: Jawa 220 Pionýr z roku 1980
Autor: Ladislav Ševčík („Pajka“)
aktualizováno: 15.6.2017
Typické prvky provedení:
Poslední provedení modelu Jawa 20.
Údaje | |
---|---|
Typ: | Jawa 20 |
Datum výroby: | 1980 |
Výrobní číslo: | |
Odstín: | ČSN 5212 „Jasně modrá“ + ČSN 1089 „Šeď hedvábná“ |
Monografie: Jawa 20 Pionýr z roku 1969
Autor: Ladislav Ševčík („Pajka“)
aktualizováno: 15.6.2017
Typické prvky provedení:
Přechodné provedení modelu Jawa 20.
Stále ještě staré provedení stojanu a kříže stupaček. Nový typ víčka nádrže. Hliníkové víčko zapalování nově nahrazeno plechovým výliskem.
Údaje | |
---|---|
Typ: | Jawa 20 |
Datum výroby: | 1969 |
Výrobní číslo: | 851234 |
Odstín: | ČSN 1399 „Holubí modř“ + ČSN 1089 „Šeď hedvábná“ |
Monografie: Jawa 20 Pionýr z roku 1968
Autor: Ladislav Ševčík („Pajka“)
aktualizováno: 31.5.2017
Typické prvky provedení:
První provedení modelu Jawa 20.
V roce 1968 bylo vyrobeno velké množství motorů s vlastním výrobním číslováním, které byly určeny coby samostatný díl na vývoz do USA pro motocykly Indian Boy Racer, vyráběné firmou Floyd Clymer Motorcycle Division. Očekávání ale předčila reálnou poptávku, proto se neprodané motory použily v sériové výrobě. Výrobní číslo motocyklu se shodovalo s výrobním číslem motoru a vybočuje tedy ze standardního číslování. Se stejným výrobním číslem byste teoreticky mohli najít model Jawa 550.
Údaje | |
---|---|
Typ: | Jawa 20 |
Datum výroby: | 1968 |
Výrobní číslo: | 16600 |
Odstín: | ČSN 4335 „Modř tyrkysová“ + ČSN 1089 „Šeď hedvábná“ |
Monografie: Jawa 20 Pionýr z roku 1968
Autor: Ladislav Ševčík („Pajka“)
aktualizováno: 31.5.2017
Typické prvky provedení:
První provedení modelu Jawa 20.
V roce 1968 bylo vyrobeno velké množství motorů s vlastním výrobním číslováním, které byly určeny coby samostatný díl na vývoz do USA pro motocykly Indian Boy Racer, vyráběné firmou Floyd Clymer Motorcycle Division. Očekávání ale předčila reálnou poptávku, proto se neprodané motory použily v sériové výrobě. Výrobní číslo motocyklu se shodovalo s výrobním číslem motoru a vybočuje tedy ze standardního číslování. Se stejným výrobním číslem byste teoreticky mohli najít model Jawa 550.
Údaje | |
---|---|
Typ: | Jawa 20 |
Datum výroby: | 1968 |
Výrobní číslo: | 16014 |
Odstín: | ČSN 8160 „Rumělková“ |
Monografie: Jawa 223.200 Mustang z roku 1980
Autor: Ladislav Ševčík („Pajka“)
aktualizováno: 25.5.2017
Typické prvky provedení:
Poslední provedení se svařenou přední vidlicí a manžetami.
Údaje | |
---|---|
Typ: | Jawa 223.200 Mustang |
Datum výroby: | 1980 |
Výrobní číslo: | 1658750 |
Odstín: | ČSN 4212 „Jasně modrá“ + ČSN 1089 „Šeď hedvábná“ + ČSN 019 „Černá“ |
Monografie: Jawa 05 z roku 1964
Autor: Ladislav Ševčík („Pajka“)
aktualizováno: 25.5.2017
Typické prvky přechodného provedení:
Přechodné provedení z roku 1964 s prolínajícími se změnami. Nový typ rámu s háčkem pro jednodílnou výztuhu (ohnutý prut 8mm průměru se závity na koncích), avšak ještě s nalisovanými dvěma výztuhami na čepu kyvné vidlice. Odstraněn zámek krytu nad motorem, doplněn zámek řízení, opěrka zvednutého sedadla. Starý typ nádrže se šroubovacím víčkem a odvzdušňovacím labyrintem. Starý kříž stupaček s jednoduchým trubkovým stojánkem. Nový typ výfuku. Staré náboje kol s plechovými víčky (a gumovými záběry rozety v zadním kole), brzdové štíty s hladkým povrchem a ovládacími klíči venku. Odlitky bloku motoru bez dvou žeber za válcem (typické pro přechodné kusy z tohoto období). Nový typ zapalování, elektroinstalace se selenovým usměrňovačem před bzučákem a bez tlumivky. Starý otevírací háček zavazadla na krytu nad motorem.
Údaje | |
---|---|
Typ: | Jawa 05 |
Datum výroby: | 1964 |
Výrobní číslo: | 575719 |
Odstín: | ČSN 4212 „Jasně modrá“ |
Monografie: Jawa 05 z roku 1962
Autor: Ladislav Ševčík („Pajka“)
aktualizováno: 25.5.2017
Typické prvky tohoto provedení:
První provedení typu Jawa 05 z roku 1962, velmi nízké výrobní číslo.
Údaje | |
---|---|
Typ: | Jawa 05 |
Datum výroby: | 1962 |
Výrobní číslo: | 500365 |
Odstín: | ČSN 4335 „modř tyrkysová“ |
Monografie: Jawa 220 z roku 1977
Autor: Ladislav Ševčík („Pajka“)
aktualizováno: 25.5.2017
Typické prvky tohoto provedení:
Předposlední sériové provedení Jawy 20 (ještě se starým předním světlem a vidlicí bez manžet). Perfektní původní stav. Neoriginální jsou pouze manžety na přední vidlici a šroub přichycení krytu nad motorem.
Údaje | |
---|---|
Typ: | Jawa 220 |
Datum výroby: | 1977 |
Výrobní číslo: | 1411513 |
Odstín: | ČSN 8160 „rumělková“ + ČSN 1089 „šeď hedvábná“ |