Category Archives: Články

Jawa 05 – všechny příspěvky


Popis, údaje:

[catlist name=“clanek+jawa-05″]

Galerie:

[catlist name=jawa-05+monografie]

Jawa 05 – Galerie

[catlist name=jawa-05+monografie]

Jawa 05 dokumentace

[catlist name=“jawa-05+dokumentace“]

Jawa 555 – všechny příspěvky


Popis, údaje:

[catlist name=“clanek+jawa-555″]

Galerie:

[catlist name=jawa-555+monografie]

Jawa 555 – Galerie

[catlist name=jawa-555+monografie]

Jawa 550 – Galerie

[catlist name=jawa-550+monografie]

Jawa 550 – všechny příspěvky


Popis, údaje:

[catlist name=“clanek+jawa-550″]

Galerie:

[catlist name=jawa-550+monografie]

Jawa 23 Mustang – technické údaje

Motor
Motor ležatý dvoudobý jednoválec
Chlazení vzduchem
Vrtání Ø 38 mm
Zdvih 44 mm
Zdvihový objem 49,8 cm 3
Kompresní poměr 9,2 : 1
Největší výkon 3,5 k (2,6 kW)/6500 ot/min.
Rozvod pístem
Mazání směs 30 : 1
Karburátor Jikov 2917 PSb (hl. tryska 68, tryska volnoběhu 38)
Zapalování setrvačníkový magnet PAL
Světelný výkon zapalování 20 W (od roku 1975 30W)
Zapalovací cívka 8 V
Zapalovací svíčka PAL 14–8R
Předstih zážehu 1,6 – 1,9
Vzdálenost kontaktů přerušovače 0,4 mm
Převodové ústrojí
Převodovka třístupňová
Spojka dvoulamelová v olejové lázni
Primární převod – poměr 2,43 : 1 (14/34 zubů)
Primární převod – řetěz válečkový řetěz (ČZ – Favorit 3/8″ x 3/8″ – 44 článků)
Sekundární převod – poměr 4,58:1 (12/55), nebo 4,23:1 (13/55)
Sekundární převod – řetěz válečkový řetěz (12,7×5,2 – 109+1 článek)
Poměr převodů:
1. převod 1 : 2,7 (23/14×23/14)
2. převod 1 : 1,479 (23/14×18/20)
3. převod 1 : 1 přímý záběr
Celkové převody: I. (sek. kolečko 13 zubů)
1. převod 1 : 27,72
2. převod 1 : 15,18
3. převod 1 : 10,27
Celkové převody: II. (sek. kolečko 12 zubů)
1. převod 1 : 30,03
2. převod 1 : 16,44
3. převod 1 : 11,13
Podvozek
Řazení nožní pákou na levé straně
Rám svařovaný z ocelových trubek čtvercového profilu
Přední vidlice teleskopická bez tlumení, zdvih propružení 90 mm
Zadní vidlice kyvná vidlice, odpružení dvěma samostatnými pružícími jednotkami s kapalinovými tlumiči, zdvih propružení 85 mm
Brzda vpředu celonábojová bubnová, Ø 125/20 mm
Brzda vzadu celonábojová bubnová, Ø 125/20 mm
Objem palivové nádrže 8l (rezerva 0,75l)
Spotřeba oleje 1 : 25
Přední kolo drátové na ocelovém ráfku, 16″ – 1,5 A X 2
Zadní kolo drátové na ocelovém ráfku, 16″ – 1,5 A X 2
Pneumatika přední 2,50×16″
Pneumatika zadní 2,75×16″
Rozměry a hmotnosti
Rozvor 1165 mm
Celková šířka 600 mm
Maximální výška 930 mm
Celková délka 1780 mm
Světlost 120 mm
Hmotnost 65 kg (bez paliva)
Užitečná hmotnost 160 kg
Výkony
Největší rychlost 60 km/h
Největší stoupavost 25 %
Průměrná spotřeba paliva 2,3l/100 km
3,2l/100 km při plném zatížení
Výroba
Výroba: 1968 – 1982

Jawa 50 typ 20, 21 Sport – technické údaje

Motor
Motor ležatý dvoudobý jednoválec
Chlazení vzduchem
Vrtání Ø 38 mm
Zdvih 44 mm
Zdvihový objem 49,8 cm 3
Kompresní poměr 9,2 : 1
Největší výkon 3,5 k (2,6 kW)/6500 ot/min.
Rozvod pístem
Mazání směs 33 : 1
Karburátor Jikov 2917 PSb (hl. tryska 68, tryska volnoběhu 38)
Zapalování setrvačníkový magnet PAL
Světelný výkon zapalování 20 W (od roku 1974 30W)
Zapalovací cívka 8 V
Zapalovací svíčka PAL 14–8R
Předstih zážehu 1,6 – 1,9
Vzdálenost kontaktů přerušovače 0,4 mm
Převodové ústrojí
Převodovka třístupňová
Spojka dvoulamelová v olejové lázni
Primární převod – poměr 2,43 : 1 (14/34 zubů)
Primární převod – řetěz válečkový řetěz (ČZ – Favorit 3/8″ x 3/8″ – 44 článků)
Sekundární převod – poměr 4,58:1 (12/55), nebo 4,23:1 (13/55)
Sekundární převod – řetěz válečkový řetěz (12,7×5,2 – 109+1 článek)
Poměr převodů:
1. převod 1 : 2,7 (23/14×23/14)
2. převod 1 : 1,479 (23/14×18/20)
3. převod 1 : 1 přímý záběr
Celkové převody: I. (sek. kolečko 13 zubů)
1. převod 1 : 27,72
2. převod 1 : 15,18
3. převod 1 : 10,27
Celkové převody: II. (sek. kolečko 12 zubů)
1. převod 1 : 30,03
2. převod 1 : 16,44
3. převod 1 : 11,13
Podvozek
Řazení nožní pákou na levé straně
Rám svařovaný z ocelových trubek čtvercového profilu
Přední vidlice teleskopická bez tlumení, zdvih propružení 90 mm
Zadní vidlice kyvná vidlice, odpružení dvěma samostatnými pružícími jednotkami s kapalinovými tlumiči, zdvih propružení 85 mm
Brzda vpředu celonábojová bubnová, Ø 125/20 mm
Brzda vzadu celonábojová bubnová, Ø 125/20 mm
Objem palivové nádrže 5,5 l (rezerva 0,75l)
Spotřeba oleje 1 : 25
Přední kolo drátové na ocelovém ráfku, 16″ – 1,5 A X 2
Zadní kolo drátové na ocelovém ráfku, 16″ – 1,5 A X 2
Pneumatika přední 2,50×16″
Pneumatika zadní 2,75×16″
Rozměry a hmotnosti
Rozvor 1165 mm
Celková šířka 600 mm
Maximální výška 930 mm
Celková délka 1780 mm
Světlost 120 mm
Hmotnost 65 kg (bez paliva)
Užitečná hmotnost 160 kg
Výkony
Největší rychlost 65 km/h
Největší stoupavost 25 %
Průměrná spotřeba paliva 2,3l/100 km
3,2l/100 km při plném zatížení
Výroba
Typ 20: 1966 – 1980
Typ 21 Sport: 1967 – 1978

Jawa 50 typ 05 – technické údaje

Motor
Motor ležatý dvoudobý jednoválec
Chlazení vzduchem
Vrtání Ø 38 mm
Zdvih 44 mm
Zdvihový objem 49,8 cm 3
Kompresní poměr 7,5 : 1
Největší výkon 3,0 k (2,2 kW)/6000 ot/min.
Rozvod pístem
Mazání směs 20 : 1
Karburátor
Karburátor Jikov 2915 PS
Průměr difusoru Ø 15 mm
Hlavní tryska 60
Volnoběžná tryska 38
Elektrická soustava
Zapalování setrvačníkový magnet PAL
Světelný výkon zapalování 20 W
Indukční cívka 8 V
Zapalovací svíčka PAL 14–7 RZ (Brisk N15C/N14C)
Předstih zážehu 2,3 – 2,6 mm
Vzdálenost kontaktů přerušovače 0,35 – 0,45 mm
Přední žárovka 6 V – 15W/15W
Zadní žárovka Sufid 6V – 5W
Převodové ústrojí
Převodovka třístupňová
Spojka dvoulamelová v olejové lázni
Primární převod – poměr 2,43 : 1 (14/34 zubů)
Primární převod – řetěz válečkový řetěz (ČZ – Favorit 3/8″ x 3/8″ – 44 článků)
Sekundární převod – poměr 4,58:1 (12/55), nebo 4,23:1 (13/55)
Sekundární převod – řetěz válečkový řetěz (12,7×5,2 – 111+1 článek)
Celkové převody: I. (sek. kolečko 13/55 zubů)
1. převod 1 : 28,99
2. převod 1 : 15,21
3. převod 1 : 10,28
Celkové převody: I. (sek. kolečko 12/55 zubů)
1. převod 1 : 31,58
2. převod 1 : 16,47
3. převod 1 : 11,13
Podvozek
Řazení nožní pákou na levé straně
Rám svařovaný z ocelových trubek čtvercového profilu
Přední vidlice teleskopická bez tlumení, zdvih propružení 90 mm
Zadní vidlice kyvná vidlice, odpružení dvěma samostatnými pružícími jednotkami s kapalinovými tlumiči, zdvih propružení 85 mm
Brzda vpředu celonábojová bubnová, Ø 125/20 mm
Brzda vzadu celonábojová bubnová, Ø 125/20 mm
Objem palivové nádrže 5,5 l (rezerva 0,75l)
Spotřeba oleje 1 : 25
Přední kolo drátové na ocelovém ráfku, 16″ – 1,5 A X 2
Zadní kolo drátové na ocelovém ráfku, 16″ – 1,5 A X 2
Pneumatika přední 2,50×16″
Pneumatika zadní 2,75×16″
Tlak v přední pneumatice 1,5 atm.
Tlak v zadní pneumatice 1,9 atm.
Rozměry a hmotnosti
Rozvor 1165 mm
Celková šířka 570 mm
Maximální výška 930 mm
Celková délka 1780 mm
Světlost 120 mm
Hmotnost 70 kg
Užitečná hmotnost 160 kg
Výkony
Největší rychlost 60 km/h
Největší stoupavost 26 %
Průměrná spotřeba paliva 2,3l/100 km
Výroba
Výroba 1962 – 1966